תפריט נגישות

סגן רונן סופר ז"ל

רונן סופר
בן 21 בנפלו
בן ורד וששון
נולד בקריית חיים
בי"ח באדר תשכ"ו, 18/3/1966
התגייס ב-29.7.1984
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ד בחשוון תשמ"ח, 6/11/1987
מקום נפילה: צפון הארץ
באזור ישראל
מקום קבורה: חיפה - חוף הכרמל
אזור: ג, חלקה: 01, שורה: 03, קבר: 06.
הותיר: הורים, אח - טל, ואחות - הילה

קורות חיים

בן ורד וששון. נולד ביום י"ח באדר תשכ"ו (10.3.1966) בקרית חיים. בן בכור למשפחה בת שלושה ילדים. רונן למד בבית הספר היסודי על שם גורדון, בחטיבת הביניים ובבית הספר התיכון על-שם רוגוזין במגמה הביולוגית. בנעוריו היה רונן פעיל בתנועת הנוער 'השומר הצעיר' תחילה כחניך ובהמשך גם כמדריך. בתקופה זו היה גם שחקן כדורעף במסגרת נוער קרית אתא. טרם גיוסו לצה"ל זומן למבחני צוות אוויר, ובהמשך לצוות-ים.

שאיפתו של רונן היתה להגיע ל"גולני" וכאשר התגייס בשלהי יולי, התנדב ל"גולני". את הטירונות סיים כחניך מצטיין פלוגתי והמשיך לקורס מ"כים, שגם אותו סיים כחניך מצטיין. לפי דרישתו, חזר לאמן טרונים וזאת למרות שקיבל זימון ישיר לקורס קצינים. לאחר תקופת הדרכה יצא לקורס קצינים וסיימו בהצטיינות. הוא נשאר להדריך בבה"ד 1 על אף רצונו לחזור לחטיבה. בסיום תקופת ההדרכה חזר לגדוד והחל את תפקידו כמפקד מחלקה.

בטפסי חוות הדעת קיבל רונן הערכות גבוהות במיוחד. מפקדיו ציינו כי רונן נוסך ביטחון רב ואמון בפקודיו, עושה עבודתו ברמה גבוהה ופועל תמיד בשיקול דעת. כמו כן צוין שהוא אינו מקבל הוראה כדבר המובן מאליו ואינו חושש לעמוד על דעתו ולהתווכח עם מפקדיו. רונן הועלה לדרגת סגן בסיום הטירונות של מחלקתו והמשיך לשרת כמפקד מחלקה בגדוד 'גדעון'. מפקדיו קיימו איתו שיחות רבות במטרה לשכנעו לקבל את תפקיד סגן מפקד הפלוגה אך הוא העדיף להמשיך עם מחלקתו.

ביום י"ד בחשוון תשמ"ח (6.11.1987) נפל רונן בעת מילוי תפקידו. הוא נספה במוצב בצפון בהתפוצצות אמצעי לחימה והובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחוף הכרמל. הותיר אחריו הורים, אח - טל, ואחות - הילה.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקד היחידה: "רונן השכיל לשמור על קשר הדוק עם מחלקתו. כושר מנהיגות, מקצועיות ודבקות במטרה, היו התכונות הבולטות אצל רונן".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה