תפריט נגישות

רס"ל שלמה כהן ז"ל

שלמה כהן
בן 32 בנפלו
בן אסטריה ומשה
נולד בירושלים
בכ' באב תשי"א, 22/8/1951
התגורר בירושלים
התגייס ב-נובמבר 1969
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בקרב
בכ"ו באב תשמ"ג, 5/8/1983
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: בחמדון
באזור לבנון
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 21, שורה: 11, קבר: 04.
הותיר: רעיה, שתי בנות, הורים, שני אחים ואחות

קורות חיים

בן אסטריה ומשה. נולד ביום כ' באב תשי"א (22.8.1951) בירושלים. הוא למד בבית-הספר היסודי "רמז" בשכונת מוסררה, והמשיך ללמוד בבית-הספר המקצועי "אורט", במגמת דפוס. הוא הצטיין בלימודיו ונחשב לבעל מקצוע מעולה בענף הדפוס. שלמה הירבה בפעילות ספורטיבית והיה מקובל על חבריו בשכונתו ומחוצה לה.

בנובמבר 1969 התגייס לצה"ל ושירת בחטיבת גולני. הוא עבר קורס מ"כים ועלה לדרגת רב"ט. בשנת 1972 השתחרר מן השירות הסדיר והמשיך למלא את חובתו לצה"ל בשירות מילואים. הוא עבר קורס נהגי נגמ"ש וביולי 1974 עלה לדרגת סמל. במשך שנות שירותו במילואים המשיך להתקדם, ובשנת 1983 עלה לדרגת סמ"ר.

אחרי שסיים את שירותו הסדיר חזר לירושלים והתחיל לעבוד כפועל דפוס. בשנת 1974 נשא אשה, הקים בית ונולדו לו שתי בנות. עם הגדלת משפחתו ביקש להרחיב את דירתו. הוא עבר לגור בבית-שמש והמשיך לעבוד בדפוס בתל-אביב. כל העת שאף לשפר את תנאיו ולעבור לעבודה עצמאית. בשנת 1981 הגשים את חלומו, חזר לירושלים ונעשה שותף לדפוס מצליח.

עם פרוץ מלחמת שלום הגליל נקרא לשירות בחטיבת גולני. ביום כ"ו באב תשמ"ג (5.8.1983) נהרג שלמה בגיזרת חמדון שבלבנון. בן 32 היה במותו. שלמה הובא למנוחות בהר-הרצל בירושלים. הוא השאיר אחריו רעיה, שתי בנות, הורים, שני אחים ואחות. אחרי נפילתו הועלה לדרגת רס"ל.

מפקד יחידתו כתב עליו למשפחתו: "במשך 11 שנה שירת שלמה בגדוד כמש"ק, ובשנים האחרונות שירת כסמל מחלקה. היה מפקד אהוד על פקודיו, אליהם התייחס בהבנה ובריעות. היה מקובל על מפקדיו כחבר נאמן וכסמל אחראי ומהימן".

מפקד גדודו כתב: "המנוח הוכיח כושר מנהיגות וחילות מן המדרגה הראשונה. היה אהוב על פקודיו ומפקדיו, ובדרכו השקטה והצנועה השכיל למלא אחר כל פקודה ולבצעה על הצד הטוב ביותר".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה