תפריט נגישות

טוראי יוסף יוסי חליבה ז"ל

יוסף חליבה
בן 18 בנפלו
בן דליה ומשה
נולד בחולון
בי"ט באדר תשכ"ו, 11/3/1966
התגורר בחולון
התגייס ב-9.2.1984
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בפעילות מבצעית
בי"ב בחשוון תשמ"ה, 7/11/1984
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: צידון
באזור לבנון
מקום קבורה: חולון
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן דליה ומשה, נולד ביום י"ט באדר תשכ"ו 11.3.1966 בחולון. אחרי שסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי ובחטיבת הביניים, למד יוסי בבית-ספר תיכון "הולץ". הוא היה חבר בתנועת "הנוער העובד והלומד". יוסי היה נער רגיש מאוד ובעל ביטחון עצמי רב. אהב ספורט, בעיקר כדורסל, אהב לקרוא ספרות בלשית ובדיונית. יוסי התעניין בגלגול נשמות והאמין בקיומן. הוא אהב מוסיקה קלה ופופ, וכן שירים עבריים. תמיד חייך ואהב את החיים, והיה רגיש לסבל הזולת.

בפברואר 1984, עוד לפני שמלאו לו 18 שנים, הקדים יוסי והתגייס לצה"ל. יוסי הוצב לשרת בחיל-הרגלים. ניכר היה בו שבמסגרת הצבא מצא את דרכו. יוסי היה בעל כושר גופני איתן, נבון מאוד ובקלות התחבב על חבריו ביחידה ועל מפקדיו. עבר את אימוני הטירונות בהצלחה, ושאף להתקדם לדרגות פיקוד. הצטיין גם כאשר יחידתו הועברה לתעסוקה מבצעית בלבנון.

ביום י"ב בחשוון תשמ"ה 7.11.1984 הועסק גדודו של יוסי באיזור צידון. יוסי לא נכלל בין החיילים שעמדו לצאת לסיור, אך התנדב לסיור באיזור. לפתע הופיעה מכונית ובה חוליית מחבלים ופתחה באש, לאחר קרב יוסי נהרג וארבעה חיילים שהיו עמו נפצעו.

בן 18 שנים ושמונה חודשים היה בנופלו. יוסי הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בחולון. יוסי השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

שר הביטחון יצחק רבין כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "יוסף נתן את חייו למען מולדתו. הוא נפל בצידון, שעה שסיור של גדודו הותקף ממארב האויב. היה חייל מסור, התבלט והצטיין בפלוגתו והיה אהוב על הכול".

מפקד יחידתו כתב עליו למשפחתו: "יוסי היה חייל אהוב בגדוד ובפלוגה. היה בעל חוסן פיסי ונפשי, בעל מקצוע טוב, תמיד שאף להתבלט לטובה ולעזור לזולת. ביחידה היה גאה, שמח, עם חיוך על הפנים. רצונו היה להיות מ"כ, ולאחר מכן שאף להיות קצין בגדוד. בחודשים שבהם שירת כלוחם הצטיין והוגדר כחייל מצוין".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה