תפריט נגישות

רב"ט יורם גנץ ז"ל

יורם גנץ
בן 20 בנפלו
בן שושנה ויהודה
נולד ברמת גן
בג' בתמוז תשכ"ב, 5/7/1962
התגורר ברמת גן
התגייס ב-נובמבר 1980
שרת בחטיבת גולני, חיל רפואה גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בקרב
בט"ז בסיון תשמ"ב, 7/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: נבטיה
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 01, חלקה: 13, שורה: 07, קבר: 21.
הותיר: הורים ואח
בעל צל"ש אלוף הפיקוד

קורות חיים

בן שושנה ויהודה, נולד ביום ג' בתמוז תשכ"ב 5.7.1962 ברמת-גן. יורם למד בבית-ספר יסודי "הבילויים" ברמת-גן, ולאחר מכן השלים את לימודיו בבית-הספר המקצועי "אורט" רמת-גן במגמת מכניקה. יורם היה מעורה בפעילות חברתית בבית-הספר. היה אהוד על חבריו ונכון תמיד לעזור ולתרום. כנער, אהב לטייל ברחבי הארץ והירבה לתור אותה ברגל ובאופניו - עם משפחתו ועם חבריו. הוא עסק בספורט ובילה רבות בגלישה בחופי תל-אביב.

בנובמבר 1980 התגייס יורם לצה"ל. הוא היה מסגר במקצועו, ולכן היה יכול לשרת ביחידה עורפית, אולם הוא העדיף ללכת בדרכי אביו ואחיו ששירתו בחטיבת גולני, גם הוא התנדב לחטיבת גולני בחיל-הרגלים. יורם עבר אימוני טירונות וכמה קורסים מקצועיים עד שהוסמך לחובש קרבי. באפריל 1982 הועלה יורם לדרגת רב"ט. הוא היה מרוצה בתפקידו כחובש, ומילא את תפקידו במסירות. היה משתתף בפעילות החברתית של יחידתו, וסייע בארגון המסיבות שהתקיימו בה.

כשפרצה מלחמת שלום הגליל, היה יורם עם הכוח שהסתער בראשית הקרבות על מעוזי המחבלים בלבנון. בליל המלחמה הראשון, בט"ז בסיוון תשמ"ב 7.6.1982, היה עם יחידתו בקרב על מוצב מצפון למבצר הבופור. הכוח עלה על שדה מוקשים וחיילים אחדים נפגעו. בפעילות החילוץ נפגעו חיילים נוספים. יורם התנדב וחש לשדה המוקשים לעזרת חבריו הפצועים. בעת שטיפל באחד הנפגעים הפעיל בעצמו מוקש ונפצע מהתפוצצות, אבל גם בהיותו פצוע קשה הוסיף לעודד את הפצועים, כשהוא זב דם ומאבד כוחות. חבריו התנדבו ובאו לעזרתו. הם נשאו אותו באלונקה, אחד מנושאי האלונקה עלה על מוקש, שהתפוצץ ויורם נהרג. בן 20 שנים הוא היה בנפלו.

ביום 10.6.1982 הובא יורם למנוחות בבית-הקברות הצבאי בקריית שאול בתל-אביב. הוא השאיר אחריו הורים ואח - אייל. על לחימתו בלבנון קיבל יורם ציון לשבח מאלוף פיקוד הצפון, שציינו: "במעשיו גילה אומץ לב, רוח התנדבות ונכונות להקרבה עצמית". שר הביטחון כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "יורם גנץ נתן את חייו למען מולדתו. הוא נפל בנבטיה שבלבנון, בעת שניסה לחלץ חיילים פצועים משדה מוקשים. הוא היה חובש אמיץ לב, עז רוח, דבק במשימותיו". מפקד יחידתו כתב עליו למשפחתו: "בנכם גילה אומץ לב ועוז רוח ברצונו לחלץ את חבריו משדה המוקשים. הוא מהווה סמל לחיילי היחידה בהמשך מילוי משימתם".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה