תפריט נגישות

רב"ט משה מור יוסף ז"ל

משה מור יוסף
בן 20 בנפלו
בן מרים ומימון
נולד באופקים
בכ"ה באייר תש"כ, 22/5/1960
התגייס ב-1979
שרת בחטיבת גולני גדוד "ניצני הגולן" (בא"ח)
נפל בעת שירותו
בכ"ח בתשרי תשמ"א, 8/10/1980
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: אופקים
חלקה: 01, שורה: 01, קבר: 01.
הותיר: הורים, ארבע אחיות ואח

קורות חיים

בן מרים ומימון, נולד ביום כ"ה באייר תש"ך (22.5.1960) באופקים שבנגב.

משה למד בבית הספר היסודי, הממלכתי דתי, "אשלים", ושנתיים למד בתיכון המקיף הכללי באופקים. בכיתה ט' עבר משה ללמוד בבית-הספר הטכני של חיל-האוויר בחיפה. כשרונותיו של משה בלטו מילדותו. הייתה לו נטייה לספרות, והוא הטיב לכתוב חיבורים ורשימות ספרותיות. לשונו היתה עשירה בכתב ובעל-פה.

משה הופיע כשחקן על במת בית-הספר, לא אחת בתפקיד ראשי. כאשר היה אירוע כלשהו בבית-הספר, היה משה מופיע, ממלא את תפקיד הקריין, מנחה ומדקלם לפני הקהל. הוא היה בקי בתנ"ך, השתתף בשני חידוני תנ"ך ובאחד מהם זכה במקום ראשון. משה השתתף בתחרות חיבורים, שנערכה מטעם חברת "עמיגור" על נושא "החיים באיזור הדרום". משה זכה בתחרות, ונערכה לו חגיגה בחלוקת הפרס.

היה לו חוש הומור מפותח, שמצא את ביטויו בחיבוריו ובשיחותיו. הוא אהב לעזור לזולת והיה יושב עם חבריו עד מאוחר בלילה, כדי לעזור להם להתכונן לבחינות.

משה היה מלא חיים, אהב ספורט ובעיקר כדורסל. הוא השתתף במירוץ יום העצמאות של אופקים, וקיבל תעודה על כך. את בית-הספר הטכני של חיל-האוויר החיפה סיים משה בהצלחה במגמה אלקטרונית והוסמך לטכנאי ציוד קשר מוטס.

בינואר 1979 התגייס משה לצה"ל ולפי כישוריו ותעודותיו הוצב בחיל-האוויר. באותו זמן הוא נרשם למכללה הטכנולוגית בבאר-שבע לשיעורי ערב, לקידום שלב לימודיו במגמה קדם-הנדסית. כשמונה חודשים שירת משה בחיל-האוויר, ובמהלכם עלה לדרגת רב"ט. אבל הוא לא היה מרוצה בשירותו, ונתקל בקשיי הסתגלות במסגרת הצבאית. לפי בקשתו, הוא הועבר באוגוסט 1980 לחטיבת גולני ושירת בה כחודשיים.

ביום כ"ח בתשרי תשמ"א (8.10.1980) נפל משה בעת שירותו.

בן 20 שנים הוא היה במותו.

משה הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי באופקים. הוא הניח אחריו הורים, ארבע אחיות ואח.

יהי זכרו ברוך.

מפקד יחידתו כתב עליו להוריו: "משה הצטיין במילוי תפקידו והיה אהוב על חבריו ומפקדיו".



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה