תפריט נגישות

טוראי שמעון בללו ז"ל

שמעון בללו
בן 20 בנפלו
בן מרגלית ומכלוף
נולד בטבריה
בט"ו באייר תשי"ז, 16/5/1957
התגורר בחולון
התגייס ב-8.5.1975
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בקרב
בו' באדר ב' תשל"ח, 15/3/1978
בבט"ש לבנון
מקום נפילה: דרום לבנון
באזור לבנון
מקום קבורה: חולון
חלקה: 02, שורה: 01, קבר: 07.
הותיר: הורים, אחים ואחות

קורות חיים

בן מכלוף ומרגלית. נולד ביום ט"ו באייר תשי"ז (16.5.1957) בטבריה. למד בבתי-ספר היסודיים ע"ש רמז וע"ש ברנר בתל-אביב ואחר-כך השתלם במקצוע החשמלאות. שמעון היה חובב ספורט ושימש כשוער ב'הפועל' תל-אביב. אהב לקרוא ספרים ולהאזין למוסיקה. היה בן מסור למשפחתו ועזר בפרנסת הבית.

במאי 1957 גויס לצה"ל והוצב לחיל-רגלים. "בללו היה אשיות בפני עצמה" כתב אחד מחבריו לשירות . "בשעות הקשות ביותר היה בללו זה שדאג להרים את המורל של החברה ... בללו היה דמות בפלוגה ... כולם ידעו שבללו הוא מנהיג, וכאשר הוא מחליט לעשות משהו, ולא חשוב מה, תמיד נמצאו מתנדבים שילכו אחריו. הוא השרה בטחון על כל חבריו. ידעת שאם אתה ליד בללו, אתה לא צריך לדאוג. בללו לא יזניח אותך".

שמו יצא בין חבריו כחייל מסודר ומאורגן, וכל החסר נמצא אצלו תמיד. כולם אהבו והעריכו אותו. "במוצבים שהיינו היה שמעון המלך ממש," כתב חבר אחר לשירות. "הוא דאג לכל, היה כמו אבא ואמא. היה מבשל אוכל נהדר,היה מתקן חשמל או כל דבר שהיה מתקלקל. תמיד רצו כולם להיות 'החבר של שמעון'." חבריו ומפקדיו של שמעון העריכוהו כאדם וכחייל אמיתי.

ביום ו ' באדר ב' תשל"ח (15.3.1978) נפל בקרב בדרום לבנון. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין שבחולון. השאיר אחריו הורים, אחים ואחות.

במכתב-תנחומים ששיגר למשפחה השכולה, כתב שר הבטחון דאז, עזר וייצמן: "רב טוראי שמעון בללו נתן את חייו למען מולדתו. הוא היה חייל מצויין בגדודו, חבר למופת ואהוב על כל מי שהכירו".

מפקדו הישיר כתב: "כולנו חיבבנו את שמעון ואת צחוקו ועליצותו. הוא היה חבר ורע נאמן לכל הסובבים אותו".

הוריו הוציאו לאור חוברת לזכרו ובה דברי חברים על דמותו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה