תפריט נגישות

טוראי בוריס גינזבורג ז"ל

בוריס גינזבורג
בן 20 בנפלו
בן אלה ושלמה
נולד ברוסיה
בד' באלול תשי"ז, 31/8/1957
התגייס ב-1976
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה באדר א' תשל"ח, 4/3/1978
מקום נפילה: חרמון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 13, שורה: 05, קבר: 05.
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בן שלמה ואלה, נולד ביום ד' באלול תשי"ז (31.8.1957) במינסק שברוסיה. בסוף אוקטובר 1973 - בעיצומה של מלחמת יום-הכיפורים - עלתה המשפחה לארץ, ולאחר שהייה באולפן בקרית-טבעון השתכנה בקיראון. בוריס הספיק ברוסיה לסיים תשע כיתות בית-ספר. הוא נמנה עם טובי התלמידים. הצטיין במיוחד במקצועות ריאליים ונטל חלק בחוגים למתמטיקה, פיסיקה וכימיה. הוא היה חברותי ומקובל מאוד על חבריו בזכות נכונותו לעזור להם אף מעבר לנדרש. המורים הוקירו את כישרותוניו ואת יושר-לבו.

בוריס היה בן שש-עשרה כשעלה לישראל. כדי שיתערה מהר בהווי הארץ ובתרבותה החליטו הוריו לשלוח אותו לפנימייה לשם-כך בחרו את בית-הספר התיכון-החקלאי שבכפר-הנוער 'מאיר שפיה'. ואמנם, תוך זמן קצר כבש בוריס את אמונם ואהדתם של חבריו ללימודים, על-אף קשיי ההסתגלות לשפה העברית. גם בלימודים עשה חיל, וכאשר נמסרה לידיו תעודת הבגרות התנוססו בה ציונים שרובם 8 ומעלה.

בינואר 1976 הגיעה שעתו של בוריס להתגייס לצה"ל. הוא העדיף להצטרף לחיל-התותחנים, אבל השלים עם הצבתו לחטיבת גולני. הפרופיל הרפואי שלו לא היה גבוה ביותר. עם-זאת היה בעל גוף מוצק וניחן במידה רבה של סבילות, ובכוחם של אלה עמד באימונים הקשים של חיל-הרגלים. לאחר הטירונות נשלח לגדוד 'הבוקעים הראשון' בגדוד עבר קורס קשרי חי"'ר וקורס מפעילי מרגמות בינוניות, ובשניהם הצטיין. הוא התאקלם מהר במחלקה, שרוב חייליה היו ילידי-הארץ, והיה לאחד המובילים בה. הוא היה חברותי מאוד, חרוץ וצנוע. ידו היתה בכל ובלי להתרברב.

אף-כי היה שונה מחבריו, כל מי שלמד להכירו אהב אותו. היה נוח לתקשורת וגלוי-לב. חבריו מרבים לשבחו על מידותיו הטובות ועל מעשיו הטובים. הוא נטל חלק בחדירות לדרום לבנון, ואחד מחבריו יודע לתאר כיצד היה עליז ומשעשע מעברו האחד של קו הגבול - ורציני ואחראי מעברו האחר. בוריס היה לדוגמא בכל הקשור בעזרה לחיילים - אם במסעות ובאימונים ואם בחיי היום-יום. הוא עשה את הדברים בדרכו המיוחדת שלו, ולרוב הצליח, להפתעת המפקדים והחיילים.

במחלקתו היה לבוריס חבר-לנשק שקשר עמו קשרי-ידידות מיוחדים - צ'רלי בלסון, עולה חדש. ביום כ"ה באדר א' תשל"ח (4.3.1978) יצאו השניים ברכבם לסיור להכרת גזרת החרמון, ולא שבו עוד לבסיסם. הם נפלו במילוי תפקידם. בוריס הובא לקבורות בבית העלמין הצבאי שבקרית שאול. השאיר אחריו הורים ואחות.

החברים הנציחו את זכר השניים בגל-עד שהציבו במקום נפילתם, וכן בחוברת זכרון בשם 'הרהורים וזכרונות על בוריס וצ'רלי ז"ל'.





הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה