תפריט נגישות

טוראי שלמה נסים ז"ל

שלמה נסים
בן 19 בנפלו
בן רוחמה ואליהו
נולד בפתח תקוה
בי"ט באב תשי"ז, 16/8/1957
התגייס ב-מאי 1975
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"א בחשוון תשל"ז, 3/11/1976
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: הרצליה
חלקה: 02, שורה: 03, קבר: 03.

קורות חיים

בן אליהו ורוחמה. נולד ביום י"ט באב תשי"ז (16.8.1957) בפתח-תקוה. למד בבית-הספר הממלכתי 'נוף-ים' והמשיך ללמוד בבית-הספר המקצועי 'אורט' שבהרצליה. היה נער חביב עם חוש-הומור. טוב לבו ונכונותו להגיש עזרה היו לשם-דבר. בעיקר בלט הדבר בעת מלחמת יום הכיפורים, ושלמה אז בן 16 בלבד. גיסו, בעלה של אחותו שרה, נקרא לשירות מילואים, והמשק שלו עמד בסכנת כליה. מספרת אחותו שרה: "שלומיק היה המושיע שלי ; הוא נטל על כתפיו הצעירות את הטיפול במשק, שכלל שטחים גדולים שדרשו טיפול מסור: השקאה, קטיף, ריסוס וכדומה. וכן משק בעלי-חיים. חיש מהר התארגן, שכר פועלים וביחד עשו עבודה ששום חקלאי לא היה מתבייש בה... שלומיק היה בשבילי מלאך".

שלמה גויס לצה"ל בתחילת מאי 1975 וביקש להתנדב לחיל-הצנחנים. משלא עלה הדבר בידו, בגלל ליקוי קל בבריאותו, התנדב לחטיבת גולני והוצב ל'גדוד הבוקעים הראשון'. בכוח רצונו ובנחישותו לשרת את מולדתו התגבר על קשיי הקליטה ועל המסגרת החדשה ומצא את מקומו בקרב החיילים.

ביום י"א בחשון תשל"ז (3.11.1976) נפל שלמה בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין שבהרצליה. השאיר אחריו הורים, חמישה אחים וארבע אחיות.

במכתב-תנחומים למשפחה כתב מפקדו "...שלמה התגבר על כל קשיי הקליטה ועלה על דרך המלך. היה עקבי במעשיו ומעשיו היו לטובת הכלל".

להנצחת זכרו תרמה משפחתו פרוכת., ספרי תפילה ונר-תמיד לבית-הכנסת בהרצליה.



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה