תפריט נגישות

רב"ט יגאל חדד ז"ל

יגאל חדד
בן 19 בנפלו
בן מרים וזכריה
נולד ברחובות
בכ"ה באדר ב' תשי"ד, 30/3/1954
התגורר ברחובות
התגייס ב-פברואר 1972
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בקרב
בכ' בתשרי תשל"ד, 16/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מזרעת בית ג'אן
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: רחובות
חלקה: 03, שורה: 04, קבר: 05.
הותיר: הורים, חמישה אחים ואחות

קורות חיים

יגאל, בן מרים וזכריה, נולד ביום כ"ה באדר ב' תשי"ד (30.3.1954) ברחובות ולמד בבית-הספר היסודי "מורשה" בכפר גבירול ובבית-הספר התיכון-מקצועי "מפתן" ברחובות. יגאל היה תלמיד חרוץ וידע להשקיע תמיד מאמצים רבים כדי להשיג הישגים בכוחות עצמו. כך נהג בלימודיו, בעבודתו ובפעילותו החברתית. הוא היה פעיל בבית הנוער בכפר גבירול, ונודע שם בין חבריו כראשון במתנדבים לכל פעולה. במסגרת בית הנוער יצא לטיולים ולמסעות רבים ברחבי הארץ. יגאל היה חובב ספורט נלהב ואהבתו הגדולה היתה אמנות הג'ודו והקרטה. הוא למד והתאמן במקצועות אלה במכון מיוחד ולימד לצעירים את עקרונות ההגנה העצמית. כמו כן אהב לעסוק במלאכת-יד, בעיקר בעבודות בעץ ובמתכת. הוא היה צעיר מלא מרץ ופעלתני. בקרב חבריו נודע כבחור נבון, ה"מסוגל לפתור בעיות", ולכן התחבב על כולם. זמן ומחשבה רבים הקדיש לטיפול בחמישה אחיו ואחיותיו הקטנים. בכל רגע של פנאי סייע להם בלימודים, בספורט ובחינוך. כשנה וחצי לפני גיוסו לצה"ל הצטרף יגאל לקיבוץ חולתה, שם עבד במקצוע שלמד בבית-הספר המקצועי - מסגרות מיכנית, ושם קנה לו חברים וידידים חדשים. הוא היה רציני ושקט, נכון לעזור לזולתו ובעל תושייה וכושר המצאה בתחומים רבים.

יגאל גויס לצה"ל בתחילת פברואר 1972 והוצב לחטיבת "גולני". תכונותיו המצוינות קנו לו שם גם בצבא. הוא אהב לעזור לחברים ביחידה והיה מוכן ומזומן להתנדב לכל משימה ותפקיד. בצבא השתתף בפעולות קרביות רבות. בחופשותיו המשיך במסורת שהייתה נקוטה בידו - דאגה ותשומת לב מרובה למשפחה, לאחים ולאחיות. במלחמת יום הכיפורים השתתף יגאל בקרבות הבלימה והפריצה נגד הסורים ברמת הגולן, כלוחם באחד מגדודי "גולני". ביום כ' בתשרי תשל"ד (16.10.1973), נפגע ונהרג בקרב לכיבוש מזרעת בית-ג'אן שבצפון רמת הגולן. הוא הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין ברחובות. השאיר אחריו הורים, חמישה אחים ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב טוראי.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו, כי בקרבות ברמת הגולן היה יגאל בחוד הכח, שפרץ אל תוך מערך האויב.

לזכרו תרמו הוריו ספר-תורה לבית-הכנסת "מורשה" הכפר גבירול.

זכריה חדד, אביו של יגאל, יזם והקים גן הנצחה לזכר כל חללי מערכות ישראל מכפר גבירול. בתאריך 24.5.94 הוקם גן הבנים בשכונה לזכר החללים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה