תפריט נגישות

רב"ט יחזקאל ריחני ז"ל

יחזקאל ריחני
בן 20 בנפלו
בן ג'ולייט ושאול
נולד בבאר שבע
בח' בטבת תשי"ג, 26/12/1952
התגייס ב-נובמבר 1971
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בקרב
בכ"ו בתשרי תשל"ד, 22/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מוצב החרמון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: באר שבע
חלקה: 03, שורה: 04, קבר: 07.

קורות חיים

יחזקאל, בן ג'ולייט ושאול, נולד ביום ח' בטבת תשי"ג (26.12.1952כ) בבאר שבע. את לימודיו היסודיים סיים בבית-הספר "נטעים" בבאר שבע. אחרי כן סיים את לימודיו התיכוניים בבית הספר המקיף א' בבאר שבע. חזי, כפי שקראו לו בני משפחתו וחבריו, היה חניך בתנועת "השומר הצעיר" וברבות הימים אף הדריך בתנועה זו. הוא היה קשור ביותר למועדון ולחברים בו, והמשיך לבקר בקן גם לאחר שבגר והפסיק את חניכותו בו. חזי היה אחד הפעילים במסגרת התנועה, אהב לעסוק בספורט ובעיקר בכדורסל, אולם את עיקר זמנו הקדיש לאהבתו הגדולה ביותר - לחיות, ובפרט לנחשים. הוא תופש אותם ומגדלם, וכן נהג לשמר חיות והצליח לרכז אוסף מרשים של נחשים, עקרבים, לטאות ועד מיני חיות.הוא התעניין גםבתחום התיאורטי של חיי החיות,וקרא הרבה ספרים שדנו באורח חייהן, בגידולן ובשימורן של חיות. בגלל תחביבו זה נהג לצאת לטיולים ארוכים בטבע, והתעניין בעיקר בחי שבסביבה ובמקומות גידולו השונים. כשסיים את לימודיו היסודיים בחר במגמת לימוד הקרובה לנושא האהוב עליו, ולמד במשך שנתיים במגמה של לבורנטים. לאחר שנתיים הפסיק את לימודיו והחל לעבוד במכון לחקר הנגב, שם קיווה להשתלם בתחומים שונים, תאורטיים ומעשיים, הקשורים בנושא האהוב עליו. בתחילת דרכו עבד בשטח חקר הצמחים, אולם מכיוון שהצומח עניין אותו פחות מהחי, עבר לעבוד בבית החיות באוניברסיטה. במסגרת

זו עבד שנתיים בטיפול בחיות שונות עם ד"ר הרמן צינר, אשר ממנו למד רבות. במהלך העבודה יצא לעתים קרובות שונות לסיורים, גם ביום וגם בלילה, צפה בחיות ואף השכיל ללמוד את אופיין, התנהגותן ואורח חייהן. תוך כדי עבודה החל להשלים את בחינות הבגרות, במסגרת אקסטרנית, והספיק לעבור שתי בחינות. כוונתו הייתה להשלים את בחינות הבגרות, על מנת להמשיך וללמוד בתחומים המעניינים אותו.

חזי גויס לצה"ל בראשית נובמבר 1971 והוצב לחטיבת חיל הרגלים "גולני".לאחר הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס לחבלנים הוצב בתפקיד חבלן, וחלק משירותו הצבאי עבר במסגרת "סיירת גולני". במלחמת יום הכיפורים השתתף חזי בקרובת נגד הסורים ברמת הגולן. במהלך הקרב שניטש על החרמון ביום כ"ו בשרי תשל"ד (22.10.1973), נפגע מאש האויב ונהרג. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בבאר שבע, השאיר אחריו הורים, אחיות ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה