תפריט נגישות

טוראי אברהם מזרחי ז"ל

אברהם מזרחי
בן 19 בנפלו
בן רחל ומאיר
נולד בתל אביב
בי"ד בחשוון תשי"ג, 2/11/1952
התגייס ב-נובמבר 1971
שרת בחטיבת גולני גדוד "ניצני הגולן" (בא"ח)
נפל בעת מילוי תפקידו
בט"ז באדר תשל"ב, 1/3/1972
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 01, חלקה: 12, שורה: 03, קבר: 09.

קורות חיים

בן מאיר ורחל. נולד ביום י"ד במרחשון תשי"ג (2.11.1952) בתל-אביב. הוא למד בבית-הספר היסודי על-שם צבי שפירא בתל-אביב ובבית-הספר התיכון המקצועי "עמל" בפתח-תקוה. בבית-הספר המקצועי הוא בחר במקצוע מכונאות הרכב ואהב את מקצועו. הוא היה חרוץ מאין כמוהו ושנא בזבוז זמן. בשעות הפנאי עסק בתחביבים רבים, כי לא רצה ללכת בטל. הוא היה הרוח הספורטיבית של השכונה. בכל יום שישי היה דואג למשחק הכדורגל השבועי והשתתף בקבוצת הכדורגל של "הפועל" רמת-גן. פעילותו הספורטיבית היתה מגוונת, כי אברהם הצטיין גם בכדורסל ובענפי ספורט אחרים נוסף על היותו חבר בתנועת "הנוער העובד והלומד".

הוא גויס לצה"ל בראשית נובמבר 1971 וכעבור ארבעה חודשי שירות בלבד, אור ליום ט"ז באדר תשל"ב (1.3.1972), נפל בעת מילוי תפקידו. הוא הובא למנוחת- עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.

במכתב תנחומים להורים כתב מפקד הגדוד בין שאר דבריו: "אברהם היה שם-דבר בפלוגה, חייל מעולה וחבר המוכן לעזור לכל. שמו הוזכר תמיד לטובה הן על-ידי מפקדיו והן על-ידי חבריו לנשק. תמיד היו לאברהם היכולת, הכוח והרצון לעשות את המוטל עליו ואת אשר מעבר למה שהוטל עליו. לא אגזים אם אומר, שבנכם היה לסמל ולמופת לכל חבריו... מן הראוי שתדעו כי בהיות אברהם חייל וחבר, הטוב שבטובים, שימש דוגמא ומופת לחברים ולחיילים ממשיכי דרכו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה