תפריט נגישות

סמ"ר בנימין בני נורי ז"ל

בנימין נורי
בן 21 בנפלו
בן תקוה וג'לל
נולד בכפר סבא
בכ"ט בתשרי תשי"ג, 18/10/1952
התגייס ב-נובמבר 1970
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בקרב
בכ"ו בתשרי תשל"ד, 22/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מוצב החרמון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: רעננה
חלקה: 01, שורה: 04, קבר: 01.
הותיר: אב, אם, שני אחים ואחות

קורות חיים

בנימין (בני), בן תקוה וג'לל, נולד ביום כ"ט בתשרי תשי"ג (18.10.1952) בכפר-סבא. הוא למד בבית הספר היסודי הממלכתי דתי "יבנה" ברעננה ואחרי כן למד שנה אחת בבית הספר התיכון "שפיר" בקרית מלאכי. משראה שהוצאות החזקתו בפנימיית בית הספר מכבדות על הוריו, החליט ללמות בקרבת הבית, והמשיך בלימודיו בבית הספר "אורט" בכפר סבא, במגמה של מסגרות מכנית.

ימי ילדותו היו קשים. תחילה התגורר עם הוריו בבית העולים ברעננה, ומשם עקרו לצריף קטן. מורתו בבית הספר מספרת עליו שהיה "תלמיד חרוץ ושקדן וחברותי מאוד. ילדי הכיתה חיפשו תמיד את קרבתו, והוא היה בן בית בבתי ידידיו". בימי החופשות מן הלימודים עבד בכל עבודה שמצאה לו, ומשכרו המועט קנה את ספרי הלימוד.

בני אהב לקרוא ספרי שירה ורומנים. הוא היה חבר במועדון הנוער המרכזי והרבה לשחק בכדורסל. עליז היה וטוב לב, ומעודו לא שיתף את זולתו בצערו. הוא צחק תמיד וחייך ולא היה אפשר לדעת מהו מצב רוחו לאמיתו. בפיו נמצאה תמיד מלת עידוד לידיד בעת צרה, ובאדיבות לבו סייע לכל חבר שפנה אליו. הוא רחש אהבה רבה לאחיו, הרצל וזאב ומכספו המועט שחסך, הרבה לקנות מתנות לבני משפחתו.

בנימין גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1970 וביקש להתנדב לחיל הצנחנים, אך בגלל סיבות רפואיות הוצב לחיל הרגלים, לחטיבת "גולני". לאחר הטירונות השתלם בקורס מ"כים-חי"ר ובקורס למש"קי חבלה. הוא היה חייל אחראי ומסור לתפקידו ואהוב על מפקדיו ועל חבריו. בחופשותיו המעטות ובמכתביו הרבים, שהקפיד לכתוב הביתה, ביקש להרגיע את הוריו והסתיר מפניהם את דבר האימונים הקשים והמפרכים. על חלקו בפעילות המבצעית הוענק לו "אות השירות המבצעי".

במלחמת יום הכיפורים השתתפה יחידתו בקרבות הבלימה נגד הסורים ברמת הגולן.

בקרב שהתחולל ביום כ"ו בתשרי תשל"ד (22.10.1973) לפנות בוקר על מורדות החרמון, נפגע בנימין בידו ואחרי כן בראשו מכדור של צלף סורי ונהרג במקום. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין ברעננה. השאיר אחריו אב, אם, שני אחים ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל ראשון.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו:" בני נפל בקרב על החרמון בקרב שהיה הקשה ביותר במלחמה. הוא נלחם יחד עם חבריו, כפי שנלחם מי שיודע למען מה הוא נלחם, באומץ ובגבורה, במסירות ובהקרבה. הרגשת אובדן האח הלוחם מלווה בהרגשת הכבוד שזכינו בו, שבנכם נלחם בשורותינו, וכבוד למשפחה ששכלה בן כזה".

הוריו תרמו ספר תורה על שמו לבית-הכנסת ברעננה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה