תפריט נגישות

סגן מרדכי מוטי ענף ז"ל

מרדכי ענף
בן 21 בנפלו
בן חנה ומשה
נולד בכפר גלעדי
בכ"א בתשרי תשי"א, 2/10/1950
התגורר בראש פינה
התגייס ב-נובמבר 1968
שרת בחטיבת גולני, ביסלמ"ח גד' 17
נפל בעת מילוי תפקידו
בט' בסיון תשל"א, 2/6/1971
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: ראש פינה (אזרחי)

קורות חיים

בן משה וחנה. נולד ביום כ"א בתשרי תשי"א (2.10.1950) בכפר-גלעדי. כשהיה בן תשעה חודשים עקרה המשפחה מכפר-גלעדי לכפר ויתקין ואחרי-כן לראש-פינה ושם עברו על מוטי רוב שנות חייו. הוא למד בבית-הספר הממלכתי על-שם וילקומיץ בראש- פינה. הוא היה נער פיקח, עליז ורגיש. מאז ומתמיד היה חבר טוב ונאמן ותלמיד מצוין שידע לשלב את אהבתו ללימודים עם אהבתו לחברה ומעולם לא ויתר על אירוע חברתי. כאשר סיים את לימודיו היסודיים נכנס ללמוד בבית-הספר התיכון העיוני בצפת. גם כאשר שקד על הלימודים לא הניח ידו מעיסוקים אחרים. במסגרת הגדנ"ע הצטיין כקלעי והשתתף בהרבה תחרויות-קליעה למטרה וזכה בהצלחה רבה. מחוץ למסגרת הלימודים השתתף במחנות לנוער שוחר-מדע בכור האטומי שבנחל שורק ובמכון וייצמן.

מוטי גויס לצה"ל במחצית נובמבר 1968. רוב הזמן שירת בבית-הספר למ"כים של חטיבת "גולני" - תחילה כחניך, אחרי-כן כמפקד כיתה ולבסוף כמפקד מחלקה בדרגת סגן-משנה. הוא תכנן לעתיד ללמוד מתימטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים והתקבל ללא בחינות לשנת הלימודים תשל"ב. ביום ט' בסיון תשל"א (2.6.1971). כחצי שנה לפני מועד שחרורו, נפל בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת- עולמים בבית-הקברות האזרחי בראש-פינה.

מפקד היחידה שלו כתב במכתב-תנחומים למשפחה השכולה: "בנכם היקר באדם היה חייל למופת ומפקד מעולה. בחור מלבב, שהחיוך לא מש מעל פניו ונסך בנו אוירה נעימה. מעלה נוספת שהתברך בה הייתה אהבת-היושר. הוא שנא את השקר - וכך טיפח את חייליו והרגיל אותם לדבר אמת בכל מצב. מוטי שימש סמל למוסריות הגבוהה ולאהבת-האדם; הוא שימש דוגמא ומופת לחבריו המפקדים לאורם ניתן לחנך דורות לוחמים כמדינתנו. מוטי השתתף במספר פעולות בעורף שטח-האויב וביצע את כל המשימות שהוטלו עליו ביסודיות ובאומץ-לב".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה