תפריט נגישות

טוראי שלמה סולון לוי ז"ל

שלמה לוי
בן 23 בנפלו
בן אסתר ואברהם
נולד ביוון
בתרפ"ה, 1925
התגייס ב-ינואר 1948
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12), חיל הקשר והתקשוב
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ד בניסן תש"ח, 23/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: גליל
באזור הגליל
מקום קבורה: קיבוץ עין חרוד מאוחד

קורות חיים

בן אברהם ואסתר. נולד בשנת 1925 בעיירה היוונית טריקלה שבמחוז טיסליה. סיים בהצלחה את הגימנסיה שבעירו ונתקבל לאוניברסיטה באתונה, אך בגלל עלייתו לישראל לא יכול להמשיך לימודיו. בתקופת לימודיו היה למזכיר כללי של ארגון ציוני בעירו.

עם כיבוש יוון על-ידי הגרמנים זועזעו חיי המשפחה. הוריו ושלוש מאחיותיו הועברו למחנה השמדה. שתי אחיות ניצלו בנס, השלישית וההורים נספו. הוא ושאר בני המשפחה נמלטו ובעוד מועד יצאו להרים ומילאו תפקידים קרביים במחנות הפרטיזנים היוונים. עם תום המלחמה התכונן לעלות ארצה. הצטרף למחנה הכשרה שבאתונה ויחד עם חבריו ואחת מאחיותיו העפיל לארץ. הגיע ביוני 1946 באניה "חביבה רייק". כשבוע ימים אחרי ישיבתם בעתלית הועבר למשק עין-חרוד. סמוך לאחר מכן חלה "השבת השחורה" ויחד עם כל עצורי עין-חרוד הועבר גם הוא לרפיח. את ימי המעצר ניצל ללימוד השפה העברית, ועם שחרורו חזר למשק ועבד שם כמה חדשים בכל הענפים. מאחר שקשה היה לו להסתגל לחיים החקלאיים עבר לחיפה ועבד כפועל בבנין ובצבעות. בשעותיו הפנויות התמסר ללימודים והשתדל להשלים את השכלתו ולהרחיב את ידיעותיו בעברית. הצטרף לגדודי החי"ש.

עם פרוץ מלחמת-השחרור היה בין ראשוני המתיצבים. סמוך לאחר גיוסו הוכשר בקורס אלחוטאים ואח"כ נשלח לשירות במושבה כנרת. הצטיין בקרבות, השתתף כאלחוטאי בהגנת סוסיתא, משמר העמק, צמח, רמת-יוחנן ועמק בית-שאן. שירת בגדוד "ברק".

בימי חופשתו האחרונה שבילה בחיפה הופיע בחוג חבריו בחגיגת האחד במאי 1948. הכין בהתלהבות רבה נאום בעברית. ב-2 במאי חזר לבסיסו וסופח לגדוד "יפתח".

ב-23.5.1948 נפצע פצעי מות מרסיס מוקש שפגע בו בנסעו בג'יפ, בסיום הקרב על כוכב הירדן, בשעת מילוי תפקידו. למחרת היום נקבר בעין-חרוד, הסמוכה למקום בו נהרג.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה