תפריט נגישות

רב"ט דן דני צאלח ז"ל

דן צאלח
בן 20 בנפלו
בן גניה ושלמה
נולד בחולון
בכ"א בטבת תש"ז, 13/1/1947
התגורר בחולון
התגייס ב-פברואר 1965
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בעת מילוי תפקידו
בג' באדר ב' תשכ"ז, 15/3/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 01, חלקה: 14, שורה: 06, קבר: 09.
הותיר: הורים, שני אחים ואחות

קורות חיים

בן שלמה וגניה. נולד ביום כ"א בטבת תש"ז (13.1.1947) בחולון. סיים שם את בית הספר היסודי על שם ביאליק ועם תום לימודיו יצא לעבודה, כי נחלץ לעזרת הוריו בפרנסת הבית- ועל ידי כך איפשר לאחיו הקטנים לרכוש השכלה תיכונית. הוא ביטל רצונו בפני רצונם, כי כזה היה מטבעו: ותרן ועניו. עסק בליטוש יהלומים. איש המשמעת והחריצות היה, כי בביתו התחנך על ערכי תנועת העבודה החלוצית וההתנדבות.

מילדותו השתייך לתנועת "הנוער העובד והלומד" ובהגיעו לגיל הגיוס בפברואר 1965 השתלב בחטיבה קרבית בעלת עבר מפואר, אף כי בלבו היה ספק אם יוכל לעמוד במשימה זו בשל חולשתו הגופנית; והנה דווקא בצבא התחשל, בגר והיה לאיש. "צבר, היה לכל דבר אך ללא חיספוס וקוצים דוקרניים המציינים את בני גילו. כולו אמר שלווה מאופקת. עדין היה, מנומס ונעים הליכות, עליז ושמח ומוכן לעזור לזולת בכל עת- וחבריו הרבים אהבוהו, כשבוע לפני שנפל הועלה לדרגת רב-טוראי- ומפקד יחידתו, במכתב להוריו, כתב כי "בשטח המקצועי שלו רק יחידי סגולה זוכים בה".

ביום ג' באדר ב' תשכ"ז (15.3.1967) נפצע בשעת מילוי תפקידו ובבית החולים מת מפצעיו. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

לזכרו הוציאו הוריו חוברת בשם "דפי דני". במכתב התנחומים להוריו ציין מפקדו כמה ממידותיו הטובות:" מסירותו ונאמנותו לתפקידו היו למופת; תפקידים אשר הוטלו עליו- ויהיו אשר יהיו ביצע בדייקנות ובמסירות יוצאת מגדר הרגיל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה