תפריט נגישות

טוראי חיים ליבין יבין ז"ל

חיים ליבין
בן 24 בנפלו
בן זהבה ושמואל
נולד בגליל
בכ"ג באב תרפ"ג, 5/8/1923
התגורר בכפר יחזקאל
התגייס ב-1947
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13)
נפל בפעילות מבצעית
בח' באדר ב' תש"ח, 19/3/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: גלבוע (עמק יזרעאל)
באזור הגלבוע
מקום קבורה: מושב כפר יחזקאל

קורות חיים

בן שמואל וזהבה. נולד ביום כ"ג במנחם-אב תרפ"ג (5.8.1923) במחנים שבגליל העליון. הוריו, שהיו מבני העליה השניה, עברו כעבור שלוש שנים לכפר-יחזקאל, שם גדל חיים וחונך לחיי עבודה והגנה. לאחר שגמר את בית-הספר שבכפר נכנס לעבודה במשק. הוא גם התמסר לספורט הכדורגל ולתרבות הגוף וייסד את סניף "הפועל" במקום.

במלחמת-העולם השניה, בינואר 1941, היה מן הראשונים בבני הכפר שהתנדבו לשירות בחיל-הנהגים של הצבא הבריטי. תחילה שירת בחזיתות המדבר המערבי וצפון-אפריקה ואחר-כך באיטליה, שם היה פעיל בתום המלחמה בארגון עליה ב' ובהגשת עזרה לפליטים במחנות. במאי 1946 שוחרר מן הצבא הבריטי, בו שירת חמש שנים, וחזר לעבודה במשק הוריו בכפר-יחזקאל.

היה בין החברים שחשו לעזרת עין-חרוד ותל-יוסף ב"שבת השחורה" (29 ביוני 1946), בה ערכו הבריטים חיפושים במשקי העמק. גם הוא נאסר ונשלח למחנה רפיח. בשובו מרפיח התמסר לעבודה במשק ולספורט הכדורגל החביב עליו. נשא לאשה עולה מרומניה שהתחנכה בכפר, אף זכה לשמחת אב עם הולדת בתו. אך ימי אושרו לא ארכו.

עם פרוץ המאורעות, אחרי החלטת האו"ם בדבר הקמת המדינה היהודית, נקרא לפעולה לביעור הכנופיות הערביות שפשטו בהרי הגלבוע.

ביום ח' באדר ב' תש"ח (19.3.1948) יצא עם מחלקה בת 35 איש ונפל עם כמה מחבריו מבני העמק בנסותו להציל חבר פצוע. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בכפר-יחזקאל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה