תפריט נגישות

טוראי משה מוריס יפרח ז"ל

משה יפרח
בן 20 בנפלו
בן אסתר ויעקב
נולד במרוקו
בי"ב בטבת תשי"ב, 10/1/1952
התגורר באילת
התגייס ב-אוגוסט 1970
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ב באלול תשל"ב, 1/9/1972
מקום נפילה: רצועת עזה
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: אילת
חלקה: 01, שורה: 03, קבר: 04.
הותיר: הורים, אח - יוסי ואחות - רימונד (תמר)

קורות חיים

בן יעקב ואסתר. נולד ביום י"ב בטבת תשי"ב (10.1.1952) בקזבלנקה שבמרוקו, ועלה ארצה בשנת 1962 עם משפחתו, שהשתקעה בעיר אילת. הקרבה לים השפיעה רבות על הנער הצעיר. לאחר שסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי-דתי "ימין הרצוג", נתקבל לבית-הספר התיכון "אילת". מורו בבית-הספר התיכון כתב עליו לאחר נופלו: "היכרתיו כבחור שקדן, ממושמע ואוהב לעזור לזולת. כתלמיד בוועד הכיתה הצטיין ביוזמה ובליכוד הכיתה למעשים חיוביים". משה למד בהצלחה במגמה ימית דו-שנתית, התקבל לצי הסוחר כחניך מכונה ואף יצא להפלגות אימונים. בתקופת לימודיו היה חבר בארגון הנוער "בני עקיבא", אהב ספורט והרבה לשחק בכדורגל ובכדורסל. הוא היה ראש וראשון בין חבריו ועזר לכל דורש. בזמנו הפנוי הרבה לקרוא ספרים.

משה התגייס לצה"ל בסוף אוגוסט 1970 והתנדב לשרת בחטיבת "גולני". הוא סיים בהצלחה את הטירונות, השתתף בקורס חובשים קרביים והיה לחובש קרבי ביחידה. עם יחידתו עבר ברחבי הארץ ונתן את חלקו בהגנה עליה. ביום כ"ב באלול תשל"ב (1.9.1972), נפל בעת מילוי תפקידו ברצועת עזה והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות באילת.

מפקד יחידתו כתב במכתב תנחומים למשפחה: "משה בנכם שירת ביחידה שהיא מן הקרביות והמעולות בצה"ל ויחד עמנו עבר במסגרת תעסוקה ופעולות מבצעיותת בכל קוי הפסקת האש --- כל התפקידים והמשימות שהוטלו על בנכם משה מולאו על-ידו בצורה מצויינת, תמיד במסירות ובאחריות. משה היה חייל למופת..." הוריו תרמו ספר-תורה לבית-הכנסת המרכזי באילת, להנצחת זכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה