תפריט נגישות

רב"ט אליהו (אלי) מיטלמן ז"ל

אליהו מיטלמן
בן 20 בנפלו
בן יונה ומנשה
נולד בכפר סבא
בכ"ב באב תשי"ב, 13/8/1952
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-יולי 1970
שרת בחטיבת גולני סיירת אגוז
נפל בעת מילוי תפקידו
בי' באדר תשל"ב, 24/2/1972
מקום נפילה: בירנית (אזור)
באזור לבנון
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה

קורות חיים

אליהו (אלי) בן מנשה ויונה, נולד בכפר-סבא ביום כ"ב באב תשי"ב (13.8.1952). למד בבית-ספר "גורדון" בפתח-תקוה ולאחר-מכן, כאשר החל לעסוק בהדרכה בתנועת "הנוער העובד", מצא את דרכו לחברת הנוער בקבוצת ראש-הנקרה, שם למד בבית-הספר התיכון "גשר-הזיו". הוא היה ספורטאי מעולה ועבר קורס מצילים, כחובב. הוא אהב לעבוד בשדה, לנהוג בטרקטור והיה קשור לבעלי-חיים מטבעו. היה בן מסור להוריו ונהג עמם כידיד. הוא היה בעל נפש אצילה ועדינה, שמח בחלקו ועליז מטבעו.

אלי גוייס לצה"ל בסוף חודש יולי 1970. הוא הציב לעצמו אתגר - להתנדב לסיירת מובחרת, ושאיפתו התגשמה. יום לפני שהגורל התאכזר אליו הוא בא הביתה, עליז כתמיד, וחיוך שובב על שפתיו. הוא הבטיח לשוב למחרת, אך באותו יום איבד חייו בפעילות אוייב. אלי השתתף בפשיטה על כפר חמאם בדרום לבנון ונפל באזור בירנית עת יצא עם מפקדו לבצע פקודות לקראת פשיטת טהור בכפרי דרום לבנון ורכבם מולכד ע"י בזוקה, זה היה ביום ט' באדר תשל"ב (24.2.1972). אלי הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית העלמין בפתח-תקוה.

בן 19 בנפלו.

חברו לחדר במשך ארבע שנים רצופות בקיבוץ, העלה קווים לדמותו ובין השאר כתב לאמור: "הוא ניסה להוכיח שאין דבר שאין בכוחו לעשות. בייחוד בתחום העבודה בקיבוץ... נתגלה כנער אוהב חברה ובכל מקום אשר בו היה, מיד היו רעמי הצחוק מהדהדים. הוא הצטיין גם בכשרון משחק והיה ממארגניה של להקת הבידור של החברה, שהוסיפה הרבה להווי של הקבוצה ולגיבושה. כאשר גוייס לצבא רצה להוכיח שוב ושוב לעצמו ולחבריו שבכוחו לעשות דברים "גדולים". לאחר תקופת שירות קצרה בנח"ל התנדב לסיירת ובחזרו מפעולה כלשהי לא היה גבול לגאוותו. הצבא אמנם הרחיק אותו מהמשק אך הוא נהג לבקר ולשמור על קשר מתמיד עם הקבוצה. לבסוף ביקש להצטרף כחבר ונענה בחיוב".

מפקד יחידתו כתב להוריו מכתב תנחומים ובין שאר הדברים כתב: "בנכם אלי, שירת כלוחם ביחידתנו. אלי עבר ביחידה תקופה לא קלה של אימונים ותעסוקה מבצעית ופעילות מעבר לגבול. תוך תקופה זו התבלט בין חיילי פלוגתו כלוחם וכחבר. היה ידוע בחריצותו, במסירותו לתפקידו ובנכונותו לעזור לחבריו. בנפלו אבד לנו אחד מטובי לוחמינו ולרעיו הלוחמים אבד הטוב שבידידים".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה