תפריט נגישות

סא"ל יצחק חלפון ז"ל

יצחק חלפון
בן 35 בנפלו
בן מזל ובכור-יעקב
נולד בלוב - טריפולי
בכ"ח בטבת תרצ"ב, 7/1/1932
התגורר ברמת השרון
התגייס ב-1950
שרת בחטיבת הגולן (חט' 3) גד' 33
נפל בקרב
בא' בסיון תשכ"ז, 9/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: תל הלאל
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 01, חלקה: 04, שורה: 03, קבר: 11.
הותיר: אשה וילדה

קורות חיים

סא"ל יצחק בנם בכורם של מזל ובכור-יעקב. נולד ביום כ"ח בטבת תרצ"ב (7.1.1932) בטריפולי, לוב. עלה לארץ בשנת 1934. בתום לימודיו בבית-הספר היסודי, נאלץ לצאת לעבודה כדי לעזור בכלכלת הבית, ורק בעת שירותו בצה"ל סיים את לימודיו לבגרות.

בשנת 1950 התגייס לצה"ל, נשלח לחטיבת גולני וקשר גורלו עם כוחות המגן. הגיע לדרגת סגן-אלוף. שימש כמפקד פלוגה בבית הספר לקצינים. הצטיין באומץ לבו ונערץ על רעיו ומפקדיו. השתתף במבצע "קדש". בתקופת מלחמת ששת הימים היה סמב"ס ביה"ס לקצינים. כמינוי חירום, פקד על גדוד מילואים מס' 33 בחטיבה 3 כמג"ד. לחם במלחמת ששת-הימים ונפל כמג"ד חי"ר בקרב ברמת הגולן ביום א' סיון תשכ"ז (9.6.1967). הובא לקבורה בבית הקברות הצבאי בקרית שאול. בן 35 בנפלו.

במכתב שהמשפחה קיבלה בשם כל חיילי הגדוד צויין כי יצחק "היה הנחשון שהעפיל אל הרי-הגולן, במשכו אחריו את חייליו ובהיותו להם למופת אישי". בהמשך המכתב מסופר כי במרוצת הקרב האכזרי, הספיק להביע את רגשות-אשרו על אשר זכה להיות הראשון שדרך עם חייליו על אדמת האוייב הסורי. הניח אישה וילדה כבת שנה ורבע.

בחוברת שהוציאה המועצה המקומית רמת-השרון לזכר בניה שנפלו במערכה הועלה זכרו; עמודים מספר הוקדשו לזכרו בספר "נחשוני הגולן" בהוצאת גדודו; זכרו מונצח בין השאר גם: בביה"ס לקצינים בבה"ד 1 (המשפחה תרמה פרוכת לביהכ"נ בבה"ד); בעיר רמת-גן (עיר מגורי המשפחה - הוריו); וכן מחנה "עוצבת געש" נקרא "מחנה יצחק" ולידו אתר לפיקניק על שמו; ביד לבנים ברמת השרון ובמפעלים נוספים בעיר; באתר ההנצחה של גולני (צומת גולני).

יצחק שירת כמעט בכל התפקידים בחטיבה 1 במשך השנים (מטירונות ועד לסמג"ד גד' 51).

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה