תפריט נגישות

רב"ט אליהו אוסטרייכר ז"ל

אליהו אוסטרייכר
בן 19 בנפלו
בן רחל ואברהם
נולד באשקלון
בב' באדר תשי"ב, 28/2/1952
התגייס ב-יולי 1970
שרת בחטיבת גולני מפח"ט
נפל בקרב
בח' בתשרי תשל"ב, 26/9/1971
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: עזה
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: אופקים
חלקה: 01, שורה: 01, קבר: 16.

קורות חיים

אליהו, אלי אוסטרייכר בן אברהם ורחל. נולד באשקלון ביום ב' באדר תשי"ב (28.2.1952). הוא למד בבית הספר "מורשה" באופקים שבנגב והיה חניך בתנועת-הנוער "בני-עקיבא". לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר היסודי, עבר ללמוד בבית וגן בירושלים בישיבה התיכונית "מרום ציון" וסיים בה את לימודיו התיכוניים.

בישיבה בלט באישיותו ובכושר-מנהיגותו. אופיו המוצק והעקשני וביטחונו העצמי המופלא הפכו אותו עד מהרה לארי שבחבורה. בעתות משבר בכיתה ובעת דיון בעניינים דחופים, היה משקל רב לדבריו כי הכל ידעו שלכושר הסתכלותו הריאלית לא היה תחליף. הוא ידע להיחלץ אף מהסבוכות שבבעיות וגם ממעשים, שהיה ראוי לעונש בגינם.

ראש "הישיבה" אמר לאחר מותו: "אלי היה בחור שאם הסתכלתי בעיניו לא יכולתי להענישו". אחד מחבריו סיפר כי כאשר היה אלי תלמיד בכיתה הראשונה, ילד חדש הנתון לחסדיהם ולתעלוליהם של התלמידים בכיתות הגבוהות, נטפל אליו אחד מאלה והציק לו. בו במקום השיב לו אלי בלשון עוקצנית המיוחדת לו, ולבסוף אף במכות - תגובה זו הדהימה את כולם. אלי היה נכון לעזור לזולת ולטוב-לבו לא היה גבול.

בסוף הכיתה השישית בבית הספר התיכון, עבר למגמה הריאלית והצטיין במיוחד בפיסיקה גרעינית במכון וייצמן. הוא השתתף יחד עם תלמידים מצטיינים מבתי-ספר אחרים, במחנה לנוער שוחר מדע בכור האטומי בנחל-שורק. בהיותו בכיתה השמינית כתב עבודה על "אמה עברייה" ובזכות זאת זכה לפטור מבחינה באנגלית. הוא שילב לימודים עם חיי חברה. היה תלמיד מצטיין ומעמיק ועם זאת פעיל בחיי החברה בכיתה והמארגן הראשי של מסיבות חבריו.

הוא היה בעל רוח עליזה וחבריו שנשענו עליו בתחום הלימודים, סמכו עליו גם בחיי החברה. תחביביו היו קריאה, שחייה ומשחק כדורסל, בקבוצת הכדורסל של "הפועל" אופקים.

הוא גוייס לצה"ל בסוף יולי 1970 והוצב לחיל קרבי. ביחידה הקרבית הוא הוכיח את יכולתו הרבה וכושרו הרב בכל התחומים. הוא היה חייל מצויין, מפקד מעולה וחבר למופת. אור ליום ח' בתשרי תשל"ב (26.9.1971), שנה וחודשיים לאר גיוסו, נפל בקרב. הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית באופקים.

בן 19 בנפלו.

לאחר מותו, כתב חברו בין השאר: "קשה עלי הכתיבה... הדמעות מאיימות לשים מחנק לגרוני, אך איני יכול לבכות... וזאת משום שאני ואתה והחבר'ה חונכנו להיות נוקשים, לשרת את המדינה באמונה ולהרחיק רכרוכיות מלבנו. הלא אתה ידעת מהי נוקשות, ... אתך ביליתי כל זמני בהנאה וטעמתי מיושר לבבך, מטוב ליבך ונוקשותך הטבעיים, ממרצך הרב, מפקחותך, מהגינותך ומידידותך הנאמנה".

גביע נודד על-שמו נמסר לקבוצת הכדורסל "הפועל" אופקים. בטורניר כדורסל, הנערך אחת לשנה, מוענק הגביע לקבוצה המנצחת.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה