תפריט נגישות

סמ"ר אורון שאול ז"ל

"זה לא עוד שיר בקריירה" - אריק סיני

"זה לא עוד שיר בקריירה"

(מאיה כהן "ישראל היום", 5.8.14)

ביום שישי יבצע אריק סיני במופע מיוחד בצוותא שיר שנכתב לזכרו של החייל אורון שאול • "בן דוד של אורון התקשר להגיד שהמשפחה מאוד התרגשה מהשיר"

אתמול פורסם ב"ישראל היום" כי דודו ברק כתב שיר לזכרו של החייל אורון שאול, שמקום קבורתו לא נודע.


"אורון./ אורון שאול./ אולי זה רק חצית את הגבול?/ אולי מצאת מחסה אי־שם?/ אולי אתה עכשיו מלח בים?/ האם מלאך אתה אשר עלה הוא אל המרום?/ אולי נפל המיימה?/ האם אל השחקים כאליהו,/ על רכב אש עלית השמימה?/ כן, באשר אתה שאול אורון/ אצלי תמיד תשכון בזיכרון/ בד.נ.א שלי אתה צרוב/ הוי בן שלי אהוב", נכתב בשיר שהלחין אפי נצר ומבצע אריק סיני.
את השיר יבצע סיני לראשונה בפני קהל ביום שישי הקרוב במסגרת אירוע שיתקיים ב־11:30 בצוותא תל אביב, ביוזמתם של אפי נצר ויפה ויגודסקי, יו"ר הנהלת צוותא. מדובר במופע הצדעה לחיילי צה"ל, והקהל יורכב מתושבי הדרום ומחיילים. על הבמה יופיעו בין השאר רבקה זוהר, שימי תבורי, רוחמה רז, לירון לב, דין דין אביב, ישראל גוריון ועוד. לאירוע צפויים להגיע גם בני משפחתו של אורון שאול, שהביעו את התרגשותם מהשיר והצליחו לרגש עד מאוד את יוצריו.
"אני עדיין כולי רוטט מהתרגשות", מספר נצר, "לפני עשר דקות התקשר אלי בחור שהציג את עצמו כמומי שאול, בן דוד של אורון, וסיפר לי שהמשפחה שמעה את השיר ומאוד התרגשה, ושהם מבקשים ששלושתנו נבוא לבית המשפחה. הוא אמר לי שנתנו למשפחה הזאת את המתנה הכי גדולה שאפשר היה לתת להם. ממש התחלתי לבכות. הוא כל כך ריגש אותי".
"כולנו מאוד נרגשים ממה שאמר נציג המשפחה", מוסיף אריק סיני, "היה לנו חשוב לקבל את אישור המשפחה כבר בתחילת התהליך, כשדודו שמע את הסיפור שאין גופה לקבור ובחר לכתוב. עבור ההורים השיר הזה הוא עוד זיכרון של הילד. הלוואי שיכולתי לשיר לכל הנופלים. בעצם, הלוואי שלא יהיו שירי נופלים, שנשיר רק על פרחים ואהבה".
לדברי סיני, "כשאפי התקשר ואמר שיש שיר על אורון שאול שהוא הלחין, ושאל אם אני מוכן להצטרף - עניתי מייד 'כן'. התשובה הזאת היתה אוטומטית מבחינתי כי באותו נגמ"ש עם אורון היה גם שחר תעשה ז"ל, בן דוד של רעייתי, וזה ישר התחבר לי עם הטרגדיה המשפחתית. זה לא משהו שאתה עושה כעוד שיר בקריירה, זה יצא לנו מהבטן. אין כאן שום מטרה אחרת חוץ מהשתתפות בצער המשפחה".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה