תפריט נגישות

רס"ב לוטפי נסראלדין ז"ל

נשיא המדינה בביקור תנחומים


הנשיא בביקור תנחומים: "המדינה גאה בדרוזים"
נשיא המדינה שמעון פרס ערך אמש ביקור תנחומים בכפר דלית אל-כרמל אצל משפחתו של רס"ב לוטפי נסראלדין שנהרג במהלך מבצע "עופרת יצוקה" מפגיעת פצמ"ר באזור נחל עוז. הנשיא אמר לסבו של לוטפי אמל נסראלדין: "לוטפי והמשפחה שלכם הם סמל ומופת למדינת ישראל. אני גאה באופן שבו נשאתם את הכאב דעו כי יגונכם הוא יגונו של כל העם. מדינת ישראל גאה בעדה הדרוזית."סבו של לוטפי השיב לנשיא פרס: "הבן שלנו הוא הבן של המדינה. אני גאה בנכדי שנפל בהגנה על יישובי עוטף עזה אשר שמונה שנים לא ידעו רגע של שקט."

מאות כיסאות פלסטיק לבנים פרושים באולם הגדול בבית אל-שעב בדלית אל כרמל. בצמוד לקיר הקדמי של האולם מונח ספסל מרופד. על הספסל יושבים עשרות גברים מבני משפחתו של רס"ב לוטפי נסר אל-דין, שנהרג בשבוע שעבר בבסיס נחל עוז, חלל צה"ל הראשון במבצע "עופרת יצוקה". על כיסאות הפלסטיק יושבים האורחים שהגיעו לנחם את המשפחה האבלה. שקט כבד עוטף את האולם. גם אלו שמדברים עושים זאת בלחש. בין בני המשפחה על הספסל המרופד בולטים הזקנים, בגלימות שחורות, כיסוי ראש דרוזי מסורתי, שפמים אדירים ומקלות הליכה.
הסב, אמל נסר אל-דין, פורש לשעה קלה מספסל המשפחה האבלה בחזית האולם ועובר לשבת באחת מפינות האחוריות. "כן, גם אנחנו כמו היהודים, יושבים שבעה", הוא אומר. דמותו של נסר אל-דין, 82, מגלמת את הברית שנכרת הלפני 61 שנה בין הדרוזים למדינת ישראל. לוטפי, בנו בכורו של נסר אל-דין, נהרג בשנת 1969 בערבה במהלך שירותו ביחידת הדרוזים של צה"ל. בנו השני סאלח נחטף ונעלם בגנין בשנת 1996 ועד היום אין יודעים היכן הוא. עכשיו הוא שכל גם את נכדו לוטפי, שנקרא על שם הבן שנהרג לפני כשלושים שנה.
"מבחינת אובדן וקושי, אני שילמתי את המחיר היקר ביותר: שני בנים ונכד", אומר נסר אל-דין. "מאז ומתמיד האמנתי שלא מקימים מדינה בדיבורים, מקימים אותה בדם. תמיד האמנתי שלעם היהודי יש זכות להקים כאן את מדינתו. במשך שישים שנה לא הרגשתי שיש כאן הבדל ביני לבין היהודים".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה