תפריט נגישות

סרן ד"ר איגור רוטשטיין ז"ל

זכרונות מאיגור

מזל קציר- עטר

את איגור הכרתי בזמן שירותינו המשותף באגף הרפואה של אוגדת אזח"ע. אני הייתי קצינת המבצעים של הרפואה באוגדה ולאחר מכן עוזרת קצין הרפואה האוגדתי ואיגור תפקד כרופא מפקדת האוגדה והיה אמון על בריאות החיילים והטיפול הרפואי בהם. איגור כהרגלו הפגין מקצועיות רבה, מסירות ודאגה לפרט בתפקודו במרפאה. הפעמים הזכורות לי שבהם התעצבן היו בעיקר במקרים בהם חיילים ניסו להתחמק ממשימות.
לאור אופיו המיוחד, איגור לא הסתפק בטיפול בחיילים והפגין רצון עז ליטול חלק כרופא בפעילויות המבצעיות השונות ובכוננות הנט"ן אשר הוקפץ לאירועים רפואיים שונים בגזרה. כמעט כל יום בין אם בקפה של הבוקר, ארוחת הצהריים או סתם בהפסקת סיגריה איגור היה פונה אליי ואומר " מזלסקי כפרה עלייך, יש לך רופא פנוי לכל פעילות מבצעית מתוכננת" ובהמשך היה מוסיף כדי לשכנע אותי כמפקדת של הפראמדיקים "רופא עדיף על פראמדיק...".
כדי להמחיש עד כמה איגור היה מיוחד, בעל רוח התנדבות ורצון עז לתרום, אספר על מקרה בסופ"ש בו הייתי תורנית והוחלט על ביצוע פעילות מהירה שהיה בה צורך באיש רפואה בכיר. איגור התקשר אליי מיוזמתו והודיע לי שהוא מתארגן במהירות וחוזר מהשבת בביתו לפעילות.
כך, בתקופה אינטנסיבית טרום ההתנתקות , בה מדינת ישראל עמדה בפני נחשול עצום של טרור איגור השתתף בעשרות רבות של פעילויות מבצעיות אליהן יצא עם ברק בעיניים, תחושת שליחות כשמול עיניו מטרת הצלת חיי אדם במידת הצורך.
אני זוכרת כי באחד המבצעים, נגמ"ש התאג"ד עליו פיקד נפגע, ובו בעת היו פצועים מקרב חיילינו. איגור הפעיל שיקול דעת ובאמצעות החושים החדים בהם הצטיין בחן את המציאות המורכבת בתבונה רבה, ובנחישות הגיע עם נגמ"ש אחר לפצועים אשר טיפל בהם במקצועיות רבה
מקרה זה, הינו דוגמא אחת מיני רבות לתפקודו בשטח במצבי לחץ בהם הביא לידי ביטוי את שיקול הדעת המקצועי, היכולת הפיקודית, הנעת הצוות הכפוף לו ומעל הכל אהבת האדם.
תכונות אלו היוו נר לרגליו גם בפועלו במלחמת לבנון השנייה אשר אליה התנדב להגיע ולצערנו נפל בגבורה בעודו מטפל בפצועים בקרב בכפר מרכבה.
היה לי העונג להכיר אדם מיוחד כמו איגור כקולגה וכידידה. השארת בי חותם ולנצח תישאר בליבי. ללא ספק מילות השיר מתאימות לך "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא.."
מצדיעה לך ומתגעגעת
מזל קציר- עטר

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה