תפריט נגישות

סמ"ר יהונתן סרגיי ולסיוק פוקס ז"ל

לוחמי אגוז מתעקשים להילחם

למרות חמשת ההרוגים שהיו ליחידה בקרבות בכפר מרון א-ראס ביקשו כל החיילים והמפקדים לצאת הלילה למבצע. המפקדים ביחידה נדהמו לגלות שלא רק החיילים שלחמו במרון א-ראס מבקשים לשוב ולהלחם, אלא גם שני החיילים שנפצעו קל בקרב, פונו ואושפזו בבית החולים ו"ברחו" מהמיטות כדי לעזור לחבריהם.
מפקד היחידה, סא"ל מרדכי כהנא, שיצא אתמול לפנות בוקר עם כוחותיו ממרון א-ראס, פנה למפקד החטיבה, אל"מ תמיר ידעי, ולא רק שדרש להשתתף במבצע אלא גם ביקש: "תן לנו להיות בחוד". המח"ט ידעי לא התלבט הרבה, הביע אמון ביחידה והציב אותה ככוח החוד של החטיבה למבצע.
אתמול כינס סא"ל כהנא את החיילים ואת המפקדים לשיחה שבה אמר להם: "תושבי מדינת ישראל מחכים שנוציא אותם מהמקלטים. אנחנו צבא הגנה לישראל ואנחנו נעשה הכל כדי להפסיק את הירי. יצאנו החוצה. נחנו. תשתו קצת מים, ואנחנו הולכים להסתער על היעד הבא".
המח"ט אל"מ ידעי ומפקד היחידה סא"ל כהנא מתכוונים להמליץ לשלושה לוחמים לפחות ציון לשבח על אומץ הלב שהפגינו בחילוץ חבריהם. המדובר בלוחם יהונתן-סרגיי וולסיוק שנהרג כשפינה את מפקדו רב-סרן בנג'י ז"ל מפקד הפלוגה שסייע בחילוץ, רס"ן סימנטוב ומפקד הצוות סגן ג'ינו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה