תפריט נגישות

סמ"ר מרדכי-מור צייאדה ז"ל

כתבה מעיתון מקומי


העיר טירת כרמל אבלה על נפילתו של החייל מור צייאדה ז"ל

מור לוחם בגדוד 51 בגולני נהרג בגנין תוך כדי פעילות מבצעית ללכידת חשוד מרכזי בפעילות חבלנית, בסיום המבצע בעת שהרכב עמד לצאת מהעיר נורה צרור יריות ע"י מחבל מתוך המון אנשים, כדור אחד בודד חדר את שיריון הרכב הממוגן ופגע בו למוות.
האירוע התרחש ביום שישי ערב כניסת שבת, את בשורת האיוב קיבלה משפחה תוך כדי סעודת ערב שבת בשעה 21.00, האב שהמתין לצינתור בבית חולים קיבל את הידיעה רק בשבת בבוקר ומיד צונתר, החברים ותושבי העיר ששמעו את הידיעה הגיעו לבית המשפחה מצאת השבת ועמדו בהלם למשמע הבשורה המרה ממאנים ללכת עד השעות הקטנות של הלילה.
עם הישמע הידיעה מלווה עיריית טירת כרמל בראשות אריה טל וממלה מקומו אריה פרגון את המשפחה ומסייעים לה בכל הדרוש.
משתתפים רבים ליוו את מור בדרכו האחרונה משפחתו הורים שלוש אחים ושתי אחיות, חבריו לגדוד, חבריו בטירת כרמל ומאות מתושבי העיר.
ספד לו מפקד הגדוד שציין את גבורתו ונחישותו בכל המשימות שנערכו.
חברו מהגדוד בבכי נפרד ממנו במילים "צר לי עליך אחי יונתן...".
הרב הראשי לטירת כרמל הרב ברוך טולדנו ספד לו והעלה על נס את גבורת המשפחה עם הישמע הבשורה.
חבריו הרבים סירבו לעזוב את הקבר הטרי ונשארו שם המומים כואבים ובוכים עוד שעות רבות. הם יזכרו אותו תמיד מחייך בחיוכו הניצחי, רגוע ושליו, תמיד מספר בדיחות והכל בפשטות ובענווה שכל כך סימלה אותו.
במהלך השיבעה ניחמו את הישיבה אלפים מתושבי העיר ואורחים רבים בניהם נשיא המדינה מר משה קצב, מר זבולון אורלב שר הרווחה מר אפי איתם שר השיכון הרמטכ"ל מר בוגי יעלון אלוף פיקוד מרכז קפלינסקי משה ומר אבי דיכטר ראש השב"כ.
מור בוגר בית ספר ממ"ד "אפרים צמח", חניך ומדריך סניף בני עקיבא המקומי ובוגר הישיבה התיכונית יבנה בחיפה, המשיך דרכו בלימודים בישיבת ההסדר מצפה רמון, והחליט להתגייס לצבא ולמלא את חובתו והמצוה לשרת בצה"ל במשך שלוש שנים ביחידה מובחרת מבלי לקבל הקלות של בחור ישיבה ולשרת רק שנה וחצי.
אמונתו זו ליוותה אותו בהתגייסו לצה"ל ובבחירה שלו לשרת כלוחם בגדוד חי"ר בחטיבת גולני, מור יצא לקורס חובשים וחזר לשמש את חבריו בגדוד, במהלך השנתיים ששרת נפלו שמונה חברים שלו מהגדוד ובתוכם המ"פ של הפלוגה.
למרות הסכנה מור לא ויתר וראה בזה שליחות, גם כאשר היה אמור להשתחרר לחופשה בגלל מחלת אביו לא רצה להפקיר את חבריו והעדיף להישאר לשבת שממנה לא חזר.
בשיחה אחרונה ששוחח מור עם אימו הוא שאל בשלום אביו וכאשר שאלה אותו האם מדוע לא לקח חופשה לראות את אבא ענה שלו נעים לו שכל חבריו משרתים והוא יעדר זמן רב מהם.
שעות אחדות לאחר מכן נורה מור ולא חזר.
יהי זכרו ברוך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה