תפריט נגישות

לוי פיגנבוים ז"ל

רשימות לזכרו

לזכרו- סבתה אהובה וסבא אלימלך

אלבום תמונות

בלב שבור ונדכא, כותב אני, קווים לדמותו של נכדנו היקר והבלתי נשכח, לוי ז"ל, שנלקח מאיתנו צעיר ותוסס, והוא רק בן 26 שנים.
לוי ז"ל נולד בכ"ו באדר ב', חש"ח. 6.4.1948 חודש לאחר נפילתו של אביו, בננו לוי ז"ל, שנפל יחד עם עוד ששה חברים בהגינם על ביתם, בית-קשת.
בננו לוי התגייס לפלמ"ח בהיותו בן 17, באמצע לימודיו בביה"ס ביגור. בשנות שרותו עבר קיבוצים שונים באימונים ועבודה. בין היתר שהו זמן מה באילת-השחר, שם הכיר את חברתו לחיים ציפי שתחיה.
למחרת מותו של המנהיג ב. כצנלסון, עלתה קבוצת חברים להתישבות בבית-קשת וביניהם גם לוי שלנו. הקבוצה כללה עשרים וכמה חברות וחברים בסה"כ. גבעה חשופה, אהלים אחדים, צריפים ובית קטן לביטחון. בלי מים, בלי חשמל. בקרבת מקום שכנו ערבים משבט הזבחים שהטילו חיתיתם על הסביבה. לוי, כמו עוד חברים, שימש שומר. כעבור זמן מה הצטרפה גם ניצה לקבוצה. השמחה היתה רבה כשנישאו שני זוגות וביניהם ציפי ולוי. כעבור זמן נולד עמירם, נכדנו הראשון והבן הבכור של המשק. והנה התקדרו השמיים. מהומות והתנפלות הערבים בדרכים. דאגנו מאוד לגורל בית-קשת. אבל בננו הרגיע אותנו - אצלנו הכל בסדר. והנה בא היום המר. שבעה בחורים, מטובי הבחורים, נהרגו על משמרתם. לוי שלנו היה ביניהם, כשציפי בחודשי הריונה האחרונים. כשנולד בן כעבור חודש, הוא נקרא על שם אביו - לוי. פרצה מלחמת השחרור ומאות מבחורינו נפלו חלל.
ציפי, שנשארה לבד עם שני הפעוטים, התחתנה כעבור זמן עם שמעון שיחיה, שהיה לילדים כאב. בתום מלחמת השחרור, החלה בית-קשת לפרוח וילדינו גדלו והתפתחו. לוי ז"ל, גדל כמו פרח יפה, גבוה, מוכשר, מוסיקאי מחונן. בהגיעו לגיל גיוס. התגייס לוי לצנחנים. שם התקדם יפה ועבר קורס קצינים. עקבתי אחריו וראיתי נחת במעשיו. עם תום שרות החובה, חתם לוי ונשאר בצבא הקבע. באותו זמן נשא את בחירת ליבו ציפי. דבר שהביא לנו אושר ונחת. זכינו להביא לחופה בחור כארז. לאחר הנישואים החליט הזוג הצעיר לעזוב את הקיבוץ. כשסיים לוי את שרותו, קיבל הצעת עבודה בחוף השנהב שבאפריקה. זמן קצר לפני פרוץ מלחמת יום כיפור חזרו לוי וציפי אשתו ארצה. בתחילת הקרבות התיצב לוי, כחץ מקשת, לשרות מילואים. שם, בעברה המערבי של תעלת סואץ, החל להרגיש ברע. זמן מה שכב בבי"ח רמב"ם בחיפה. ליבנו חרד, אולם קיוינו שהכל יסתדר, ולוי יבריא שוב. אולם המצב הלך ורע. לוי אושפז שוב בביה"ח בעפולה, שם שכב עד אחרית ימיו.
לוי, ז"ל, נקבר בביתו, בית-קשת, ליד קברו של אביו. הוא היה בשיא פריחתו וליבנו נשבר.
סבתא אהובה וסבא אלימלך

מתוך חוברת לזכרו

מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה