תפריט נגישות

סג"מ אברהם אבי פרדו ז"ל

רשימות לזכרו

אבי! / האחות אסיא

אלבום תמונות

אבי!

20 שנה גדלנו ביחד, היינו כזוג צעיר ש"נסחב" אחר הוריו. תמיד היינו ביחד בטיולים, בקמפינגים, בחו"ל בערב בבית, אצל המשפחה. תמיד היינו לבד, אבל עם ההורים. יצרנו שנינו את העולם שלנו, עולם הילדות.
כשנולדת, היית מין תינוק עגול פנים, לבנבן, שתמיד צוחק.
מין חיוך תמידי היה שפוך על פני הירח שלך. אפילו כשבכית, התערב הבכי תמיד בצחוק.
אתה זוכר, היינו בקמפ' באשקלון, ובאמצע הלילה, הערת אותי בצרחות אימים, משהו עקץ אותך, ההורים לא היו, יצאו לבלות, ואנחנו שנינו שמרנו על הציוד. נורא נבהלתי, האח הקטן נפגע. חפשנו ומצאנו עקרב שמונח בשלוה בפינת האוהל. ידענו מיד מה לעשות, היה בינינו מין קונטקט שכזה, מין הבנה ובטחון אחד בשני, שאפילו בשעת צרה ומצוקה ידענו מה לעשות, אבל ביחד.
בחופשות היית עובר דרך הקיבוץ, מתפשט בחוץ, שמא תלכלך לי את החדר, ונכנס להתקלח. אח"כ היינו יושבים ומדסקסים על ההורים, על האחים, חברים, משפחה, צבא ועל החיים הפרטיים של שנינו. היינו גלויים, הרגשנו ביחד. תמיד לא היה לך כסף וסיגריות והאחות הגדולה היתה נותנת. אהבתי כשבאת לבקר ואפילו שזה היה לשעה או שעתיים, הייתי מכינה לך אוכל, דואגת לך רגשית ומילולית, מציידת אותך להמשך הדרך, כאילו שלפניך עוד ימים רבים לפני הגיעך הבית. אהבת לקבל את הדברים, אבל ידעת ואהבת גם לתת. לרוב לא היה לך, אבל כשהיה ולא משנה מה, נתת ואת הכל!
אזכור אותך בתור תינוק, גיל גן, גיל בית הספר, נער ובחור. יותר לא אזכור אותך, אבי, עד גיל 20. לא תגדל אתנו, לא תקים אתנו משפחה, לא תהיה אבא, סבא. וכמה רציתי להמשיך לחיות במקביל אליך.
זהו סוף קצר ופתאומי מידי, אכזרי מידי עבור בחור צעיר בן עשרים, בחור צעיר שרק החל לחיות שרק פקח עיניו אל העולם, בחור צעיר שהחל לרקום תכניות לעתיד, בחור צעיר שעבר בחייו 20 שנה גדושות באהבה, שמחה, הרפתקאות ואכזבות.
בהתחלה התאבלתי נורא ובכיתי, אחר כך כאבתי והתחלתי אפילו לכעוס ועכשיו אני כבר מתגעגעת וזה הנורא מכל. בדרך כלל מתגעגעים לאדם ויודעים שבעוד חודש, שנה, שנתיים, אפילו עשר שנים, מתי שהוא יראו אותו והגעגוע יחלוף. אבל פה, שום דבר לא יעזור, להתגעגע למישהו, לאדם קרוב מאוד, בידיעה שלא יתאפשר ואפילו לרגע קל, לראותו, זה עינוי הגדול ביותר והמכאיב ביותר, זהו חוסר אונים!
אבי, האם חשבת פעם שהעולם ימשיך לנהוג כמנהגו, ימשיך להסתובב, כאילו דבר לא קרה, בלעדיך ולעולם.
אהבת אותך, ואוהב אותך תמיד, לעד.
מי יתן ושומע אתה את הקורה בליבנו.

אחותך
אסי אפריק

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה