תפריט נגישות

סמל גיא לאו ז"ל

רשימות לזכרו

אתמול קברנו את גיא

(קטעים ממכתבו של אמוץ ברלב - מ"מ בסיירת אגוז)

אתמול קברנו את גיא.
אני עדיין לא תופס איך יכול להיות שרק שלשום הוא היה איתנו ועכשיו הוא איננו.
אומרים שלמות בתאונה זה לא כמו למות בהתקלות עם מחבלים או כל מוות הירואי אחר, אני לא חושב ככה, זה כואב, כואב באותה מידה.
אין מוות מיותר או שטותי, כל מוות הוא מיותר וכואב וגיא חסר לנו ושום דבר לא יחזיר לנו אותו....
הייתי בהלוויה וראיתי כמה הרבה אנשים באו לכבד את גיא וכמה האנשים אהבו אותו - חברים מהמושב, מהצבא, מהצופים ומבית הספר. גיא יהיה חסר להרבה מאוד אנשים.
אני מכיר את גיא רק שנה וקצת, מהרגע שהוא התגייס. אני זוכר שאחרי הגיבוש קיבלנו את השמות של האנשים שעברו והיינו צריכים לחלק אותם בין המחלקות.
ראיתי את השם של גיא ולידו הכתובת - כפר מישר, מיד אמרתי שאני רוצה אותו כי לדעתי מושבניקים הם אנשים מיוחדים. יש משהו חשוב שתמיד יהיה למושבניקים ולעירוניים לא יהיה וזה החיבור לארץ, לאדמה. רק מישהו שרואה את הארץ ואת מרחביה יכול להתחבר למושג - "אהבת הארץ". רק מי שמריח את פריחת ההדרים, רואה את הגשם משקה את השדות והמטעים, מאכיל עגלים שנולדו, חשוב לו לשמור על כל זה.....
בחורים צעירים שמתגייסים לצבא מפתחים לפעמים תכונות שלא היו להם באזרחות , בבית.
כח רצון. זה הדבר שהכי הרשים אותי אצל גיא.
.... לכולם קשה בהתחלה, הדרישות גבוהות והאתגרים עצומים, וגיא עם נתוני פתיחה לא מרשימים - קטן, צנום עמד באתגרים בכבוד. הגיע ליחידה מובחרת, עבד קשה, נתן את כולו ולפעמים הדהים אותי בדברים שעשה. אני זוכר אותו סוחב חייל סחיבת פצוע "אחד על אחד" כשהפצוע יותר כבד ממנו, אבל גיא לא התלונן וסחב עד שנגמר התרגיל.
בכלל גיא אף פעם לא התלונן, כשכאבו לו הרגליים והוא קיבל ימי מנוחה הייתי צריך לתת לו פקודה לא להתאמץ כי הוא לא היה יכול להפסיק לעזור. פעם אחת צעקתי והתעצבנתי עליו- אמרתי לו שאם הוא לא מפסיק אני מרתק אותו שבת.
התאונה קרתה כחודש לפני סוף המסלול, זה לא הוגן שגיא נהרג לפני שסיים מסלול, כל כך מגיע לו לסיים, הוא עבד כל כך קשה בשביל להגיע לרגע שבו יענדו לו את הסיכה, היום שבו הוא הופך מחייל במסלול ללוחם ביחידה.
אנדרו, יפה וורד אני מצטער שלא זכיתם לרגע הזה. ליראות את החיוך על פניו ואת האושר שלו בטקס הסיום.
אין לי מילים ואין ביכולתי להקל על צערכם ואובדנכם.
...אני בטוח שגיא יושב שם ומחייך אלינו פה למטה.
אשמח לשמור איתכם על קשר.

אמוץ בר לב - מ"מ בסיירת אגוז

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה